.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکلات غرب استان، ناشی از بی‌تدبیری‌ها....
فرمانداری های ویژه مازندران ؛ فقط یک تابلو !
شمال نیوز : این موضوع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که در جلسات مختلف عنوان می‌شود و با وقوع سیل اخیر در غرب استان و اتفاقات غیرمترقبه‌ای که در این بخش از مازندران می‌افتد، اهمیت فرمانداری ویژه مشخص می‌شود.....

 شمال نیوز : در دو سال پایانی دولت دهم، و با گذشت حدود دو سال از دولت تدبیر و امید، قرار بود تا تفویض اختیارات به فرمانداری‌های ویژه در غرب مازندران با نگاه ویژه‌ای دنبال شود اما این وعده، تاکنون در حد نصب تابلو باقی مانده است.
 
غرب استان و به ویژه شهرستان تنکابن به دلیل فاصله چندین ساعته با مرکز مازندران، نیازمند فرمانداری‌های ویژه بود که از چهار سال قبل، قدم‌های روبه رشدی با تدابیر دولت وقت و ادامه آن در دولت فعلی برداشته شد اما گویی فقط در حد نصب یک تابلو مانده است و مسئولان غرب مازندران نیز همواره از عدم تفویض مناسب اختیارات، گلایه‌مند هستند.

این موضوع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که در جلسات مختلف عنوان می‌شود و با وقوع سیل اخیر در غرب استان و اتفاقات غیرمترقبه‌ای که در این بخش از مازندران می‌افتد، اهمیت فرمانداری ویژه مشخص می‌شود.

در نشست امشب رئیس شورای اسلامی تنکابن با خبرنگاران، این منتخب مردم در شورای شهر با انتقاد از وجود برخی مشکلات اساسی در منطقه گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجه هستیم اگر قرار باشد رسیدگی به امور مردم به همین روال ادامه یابد؛ استانداری مازندران و مدیران کل این استان باید هرچه سریع‌تر اختیارات فرمانداری ویژه و ادارات شهرستان را تفویض کنند در غیر این صورت تابلوی فرمانداری ویژه را از تنکابن بردارند.

تقی پزشکی با بیان اینکه با گذشت حدود چهار سال از ارتقای تنکابن به فرمانداری ویژه، فقط یک تابلو از آن نصیب ما شده است، اظهار کرد: باید پیگیری‌های لازم برای حصول به نتایج مثبت به منظور استقرار فرمانداری ویژه صورت پذیرد و در این زمینه از نماینده شهرستان تنکابن درخواست بررسی و پیگیری داریم.

وی اضافه کرد: انتظار ما از دولت تدبیر و امید این است تا همانند سایر نقاط کشور به غرب مازندران نیز توجه کافی داشته باشد، در سفر اخیر محمدرضا نوبخت سخنگوی دولت به این استان، قول مساعد داده شد تا هرچه سریع‌تر اختیارات فرمانداری ویژه مشخص و به استانداری‌ها برای اجرا ابلاغ شود اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

* مشکلات غرب استان، ناشی از بی‌تدبیری‌ها است

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن تصریح کرد: تمامی مشکلات امروز مردم غرب مازندران ناشی از بی‌تدبیری‌ها و عدم توجه به مشکلات و نیازهای اساسی مردم آن است و این مردم به دولت اعتدال و تدبیر و امید به این خاطر رای دادند تا شاهد تغییری در رویکرد گذشته مرکز استان نسبت به منطقه باشند اما با توجه به وعده‌هایی که داده شد هنوز تحولی را در این زمینه شاهد نبودیم.

این عضو شورای شهر تنکابن با اشاره به سیل چند روز گذشته در غرب مازندران، گفت: اگر بستر رودخانه چشمه‌کیله لایروبی و پاک‌سازی نشده بود با بارش اخیر با فاجعه‌ای بزرگ مواجه می‌شدیم در این صورت چه کسی پاسخگو بود و چرا با این کار مخالفت می‌شود؟!

پزشکی گفت: در جریان سیل قبل با توجه به ورود و انباشت حجم بسیار زیاد گل و لای و آبرفت رودخانه چشمه‌کیله، شهرداری برای لایروبی با مخالفت امور آب استان مواجه شد و اگر با حمایت فرمانداری لایروبی مذکور انجام نمی‌شد و بستر رود پاک‌سازی نشده بود شاید با بارش شدید باران چند روز اخیر، شهرستان تنکابن و مردم حاشیه این رود با فاجعه‌ای بزرگ‌تر از نمونه‌هایی که در اخبار و رسانه‌های کشور منعکس شده است مواجه می‌شدند که جبران خسارات آن غیرممکن بود.

* علت مخالفت شرکت آب و فاضلاب مازندران با لایروبی رودخانه چشمه‌کیله چیست؟

وی بیان کرد: از مسئولان مازندران این پرسش را داریم که اگر بستر رودخانه را لایروبی نمی‌کردیم و فاجعه‌ای رخ می‌داد آیا شما پاسخگو بودید یا خیر؟ و علت مخالفت امور آب و فاضلاب استان با لایروبی بستر رودخانه چشمه‌کیله چیست؟

رئیس شورای اسلامی تنکابن گفت: با توجه به اینکه حاشیه رودخانه چشمه‌کیله دارای طرح گردشگری مصوب دولت است؛ شهرداری با مصوبه‌ای از شورا قصد احداث آب‌بند تفریحی در آن را داشت و با نظر به ارائه درخواست‌های متعدد به مراجع ذی‌ربط، معلوم نیست دستگاه‌های اداری مرتبط استان با این موضوع چرا مخالفت می‌کنند و یا خواسته‌هایی دارند که از عهده‌ ما خارج است؟ در حالی که ما هیچ‌گاه از قانون تخطی نمی‌کنیم بلکه به آن تمکین کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی تنکابن با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی تنکابن به وظایف خویش به خوبی عمل نمی‌کنند، افزود: آنها در مواقعی که نیاز به صرف هزینه است، اعتباری ندارند اما در سایر موارد همگی مدعی هستند و سؤال ما این است که این‌ ادارات چه کار فرهنگی درخور توجه شهرستان انجام می‌دهند در حالی که تمامی هزینه‌های خود را از شهرداری‌ها طلب می‌کنند و همه ادارات نیز از ما انتظار کمک دارند.

* از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم

پزشکی به انتشار برخی شایعات درباره برنامه‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: در بحث اطلاع‌رسانی در حوزه رسانه و خبر، از خبرنگاران انتظار داریم که ما را نقد کنند، با نقد منصفانه و ارائه راهکار مشکلی نداریم اما با شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی مخالف هستیم.

وی ادامه داد: برخی با توسل به ابزارهای گوناگون سعی در دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی دارند، اینکه عنوان می‌شود شهرداری در دوره چهارم شورا 100 نیرو جذب کرده است کذب محض است، با توجه به وسعت یک‌هزار و 10 هکتاری محدوده قانونی شهر، حجم امور خدماتی و عمرانی شهرداری بسیار زیاد است و گاهی برای پیش‌برد کارها، شهرداری از طریق نیروهای شرکتی، پیمانی و یا روزمزد بهره‌ می‌گیرد که نیاز ضروری شهر است اما استخدام نیرو همان‌طوری که همگان مطلع‌اند تابع قوانین خاص خود است و ما از طریق قانون شایعه‌سازان را مورد پیگرد قرار می‌دهیم.

* سهم منطقه ویژه تنکابن از رسانه ملی چه‌قدر است؟!

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: مردم سؤالاتی دارند که حق دارند بدانند و ما نیز باید پاسخگو باشیم، لذا اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم شهر و شهرداری به عنوان خدمتگزار مردم باید برای تنویر افکار عمومی به ابهامات پاسخ و آن‌ها را برطرف کند؛ به همین منظور از همه شهروندان درخواست می‌شود ارتباط خود را با روابط عمومی شهرداری، سایت اطلاع‌رسانی آن و نیز سامانه 137 که به صورت شبانه‌روزی فعال است قطع نکنند و ما را از پیشنهادات و انتقادات سازنده خود آگاه سازند.

پزشکی اضافه کرد: انتظار ما از رسانه ملی استان این است تا برای پیگیری مطالبات مردم به شهرستان‌های غرب استان نیز بیایند و با آنها گفت‌وگو کنند اما صدا و سیمای مرکز استان در این بخش هم کوتاهی می‌کند و برای پیگیری مشکلات مردم، کاری نکرده است.

عضو شورای اسلامی تنکابن بیان کرد: تنکابن دارای پیشینه تاریخی بسیار زیادی است و زمانی مرکز حاکمیتی محدوده‌ای از شرق گیلان تا غرب مازندران (محال و ثلاثه تنکابن) را شامل می‌شده است و فرهنگ و گویش خاص خود را دارد که تفاوت بسیاری با سایر مناطق استان دارد اما سهم این منطقه به ویژه تنکابن از رسانه‌ ملی چه‌قدر است و چه زمانی به آن پرداخته می‌شود؟!

وی اظهار کرد: برای پوشش برنامه‌های شهرستان نیز صدا و سیمای مازندران در پاسخ، تقاضای پول می‌کند در حالی که هنوز برخی از مناطق روستایی ما از پوشش امواج رسانه ملی محروم‌اند، از طرفی می‌گویند چرا به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای می‌روید، مسئولان صدا و سیمای استان چه پاسخی برای این موضوع مهم دارند؟ حتی ما برای پوشش برنامه‌ دعای ندبه، چند سال پیش از استان گیلان کمک گرفتیم در حالی که رسانه ملی استان برای پخش آن تقاضای پول کرده بود.

رئیس شورای اسلامی تنکابن اظهار کرد: مگر استانی شدن غرب مازندران چه زیانی برای دیگران یا مرکز استان دارد که با آن مخالفت می‌کنند؟ در کشورمان سال‌های قبل دولت با استان شدن بسیاری از مناطق موافقت کرده است که حتی یک‌دهم شرایط غرب مازندران را ندارند؟ در همین استان ما شهرهایی به شهرستان ارتقا یافتند که به هیچ‌وجه از نظر ظرفیت‌ها قابلیت این ارتقا را نداشتند.

وی در پایان این سؤال را مطرح کرد که چرا با این همه ویژگی‌ها و نیز بروز محرومیتی که به واسطه بسیاری از مسائل به مردم این منطقه وارد می‌شود و کمبودهایی که همه به وجود آنها اذعان دارند، اجازه نمی‌دهند تا مردم غرب مازندران نیز طعم خوش تحول، رشد و توسعه را به نعمت انقلاب و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بچشند؟!

به گزارش فارس، با تفویض اختیارات به فرمانداری‌های ویژه در غرب مازندران نه‌تنها موضوع تبدیل آن به استانی مجزا از سر گرفته نمی‌شود بلکه رفت‌وآمدهای غیرضرور و حوادث احتمالی آن حذف می‌شود همچنین از هدررفت وقت و هزینه نیز جلوگیری شده و اعتماد مردم به مسئولان شهرستانی و در واقع اطمینان آنها به تدابیر و برنامه‌های نظام اسلامی برای گره‌گشایی مشکلات عمومی، بیشتر می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مرضیه 1 مرداد 1394
این مشکل جز با استانی شدن شهرستانهای چالوس نوشهر عباس آباد و تنکابن و رامسر حل نخواهد شد بعد مسافت پدر مردم را در آورده از رامسر و تنکابن میریم ساری بعد از تحمل 4 ساعت راه کارشناس محترم نیست و باید برگردیم و فردا دوباره برویم از اعتبارات و بودجه های تخصیص پیدا کرده ی کشوری هم که در مرکز استان مانند دلارهای ایران در خارج بلوکه میشود و صرف خرید ماشینهای لوکس برای بعضی از مدیران ستادی و هزینه های مثلا" عمرانی میشود وضعیت آسفالت کلار آباد عباس آباد سلمانشهر و نشتارود هم که بسیار بد و خراب میباشد
مرضیه 1 مرداد 1394
یه عده از هم استانیهای ما در شهرهای ساری آمل بابل و قائمشهر هر وقت کسی صحبت از استانی شدن غرب مازندران میکند احساسی برخورد کرده و میگویند بروید به گیلان یا بروید به رشت این عزیزان مشکلات مارا لمس نکرده و طولانی بودن مسافت را درک نخواهند کرد
مهرداد نوروزی 1 مرداد 1394
فقط استان ساحلی خزر نه گیلان نه مازندران
نوشهری 1 مرداد 1394
این شهسواری ها مارو کشتن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.